Peri Gazozu - Ercan Kesal


Ercan Kesal 1959 Avanos doğumlu bir hekim, sinema oyuncusu ve yazar. Tıp fakültesinden mezun olduktan sonra 6 yıl Ankara'nın kasaba ve köylerinde hekimlik yapmış, sonra İstanbul'da özel sağlık sektörüne girmiş. 2002 yılında Nuri Bilge Ceylan'ın "Uzak" filmiyle oyunculuğa adım atmış. Daha sonra birçok sinema filminde senarist ve oyunculuk yapmış ve birçok festivalde ödüller almış. Tıp fakültesi yıllarından beri şiir ve yazılar yazıyor.
Hükümet Kadın filmlerinde kim olduğunu bilmeden izlemiş olsam da, benim onunla tanışmam "Peri Gazozu" kitabıyla oldu. Kitapta yazar çocukluğunu, aile ilişkilerini ve hekimlik yaptığı yıllarda yaşadıklarını kısa hikayeler şeklinde anlatıyor. Arka kapak yazısından başlayarak kitap beni kendine çekti, okumaya başlayınca da su gibi akıp gitti. Kalbimde bir sıcaklık, unutulmaz cümleler ve yüzümde buruk bir tebessüm bırakarak da bitti. Ercan Kesal'ın dili çok akıcı, anlattıkları iz bırakan cinsten, gerçek hikayeler olması etkileyiciliğini daha da artırıyor şüphesiz. Belki ben de ilerde hekim olacağım için, 'mecburi hizmet' sevimsiz bir şekilde önümde beklediği için, o tecrübeleri yaşamış birinin gözünden okumak bu kadar etkiledi beni, bilmiyorum. Şimdiden beni tedirgin eden o yıllar, kitabı okudukça daha da yumuşadı ve belki de biraz heyecanla beklemeye dönüştü bu his. Tabii ki kendisinin anlattıkları çok eskide kalmış, aradan yıllar geçti birçok şey değişti ama en azından benim bakış açımı değiştirdi ve mecburen yaşayacağım yıllara, başka türlü hiç öğrenemeyeceklerimi öğrenme fırsatı, unutulmayacak anılar kazanacağım zamanlar olarak bakmaya başladım. Hatta "Belki bir gün ben de yazarım" düşüncesiyle...
Bitireli aylar olmasına rağmen hala kitabı hatırladıkça duygulanıyorum, sayısız kitap okumama rağmen bana böyle hissettiren kitap sayısı bir elin parmaklarını geçmez, o nedenle kitap tavsiyelerime bununla başlamak istedim ve yine o nedenle lafı bu kadar uzattım:) Ayrıca beni bu kadar etkileyen eserin sahibiyle de fırsat olduğunda tanışmayı ve kendisiyle sohbet etmeyi çok istiyorum. Kitabı çevremde birçok kişi de okudu ve hepsi de çok beğendiklerini söyledi, kısacası mesleğiniz yaşınız cinsiyetiniz ne olursa olsun bu kitabın içtenliğiyle, sıcaklığı ve samimiyetiyle sizi sarıp sarmalayacağını, eşsiz duygular hissettireceğini düşünüyorum ve herkese ısrarla tavsiye ediyorum alın okuyun, pişman olmayacaksınız!

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder