5 Adımda Kusursuz Ten Makyajı


Herkese merhaba! Bugün sizinle ten makyajımı yaparken uyguladığım ve güzel sonuç aldığım adımları paylaşacağım. Öncelikle şunu söylemem gerek, makyajda hiçbir kural olmadığını düşünüyorum. Herkes içinden ne geliyorsa, kendisini ne mutlu ediyorsa onu yapmalı bana göre. Bu yazıda da sadece benim ten makyajımı uygulama şeklim ve bazı ipuçlarımı bulacaksınız, zaten bildiğiniz şeyler de olabilir, yeni öğrenip uygulamak isteyeceğiniz kısımlar da. Yazıda olmayan ama sizin uygulayıp memnun kaldığınız yöntemler varsa benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum:)

1-Bakım


Öncelikle cildinizi makyaja hazırlamalısınız. Cilt yüzeyindeki yağ, kir, ölü deriler fondötenin yüzünüzde parçalı ve pütürlü durmasına, bazı bölgelere toplanmasına neden olur. Yüzünüzü cilt tipinize uygun yıkama jelinizle temizleyip peeling yaparak bunlardan kurtulabilirsiniz. Sonra nazikçe kurulayıp nemlendirmeye geçebilirsiniz. Cildiniz çok kuru değilse makyaj altına ağır nemlendiriciler kullanmamak önemli, yoksa makyaj cildinizle bütünleşmeyebilir. Su bazlı, çabuk emilen hafif nemlendiriciler makyaj altı için idealdir. Bakım ürünlerinin etkisi cilt tipine ve birçok farklı etkene göre değiştiğinden bu konuda kolayca öneri yapamıyorum, size uygun ürünü ancak kendiniz deneyimleyerek ya da bir dermatologa danışarak bulabilirsiniz. Nemlendiricinizi sürüp iyice emildiğinde sonraki adıma geçebilirsiniz.

2-Baz


Bence makyaj bazı olmazsa olmaz bir adım, piyasada birçok farklı ihtiyaca göre makyaj bazları bulunuyor, nemlendirici, matlaştırıcı, güneş koruma faktörlü, kızarıklık giderici, canlandırıcı vs... Öncelikle hangi türden bir baza ihtiyacınız olduğuna karar verip ona göre araştırma yapmalısınız. Cildiniz kuruysa nemlendirici, ışıltılı bazlar; yağlıysa matlaştırıcı bazlar kullanın. Eğer fotoğraf çekimi olmayacaksa yaz kış her gün güneş koruma kullanmanızı öneririm, güneş ışınları cildinizin en büyük düşmanıdır ve korunmazsanız leke oluşumuna neden olabilirler. Ancak özel günlerde ya da akşam dışarı çıkarken, özellikle flaşlı fotoğraf çekilecekseniz güneş koruma içeren ürünler yüzünüzü bembeyaz gösterebilir. Sanırım piyasada en çok baz çeşidi olan marka Make Up For Ever, birçok soruna yönelik bazları var. Daha yüksek fiyatlı olarak Guerlain'in gerçek altın parçaları içeren L'or Primer'ını, uygun fiyatlı olarak ise Rimmel London markasının primerlarını önerebilirim.




3-Fondöten seçimi


Fondöten seçiminde ilk adım cilt tipinize ve zevkinize uygun fondöten türünü seçmektir. Fondötenler birçok farklı formda karşımıza çıkıyor: likit, krem, pudra gibi. Krem fondötenler genelde kuru ciltlere, pudra fondötenler ise yağlı ciltlere uygundur. Likit fondötenlerde ise herkese uygun birçok farklı formülasyonla karşılaşabiliriz. Sürdükten sonra matlaşıp sabitlenenler olduğu gibi ışıltılı bitişe sahip olanlar da vardır. Nasıl bir görünüm istiyorsanız ona göre bir fondöten araştırabilirsiniz. Size uygun fondöteni bulduğunuzda karşınıza çıkan diğer bir adım da renk seçimidir. Mağaza ışıkları çoğunlukla yanıltıcıdır, elinizde kolunuzda değil yüzünüzde deneseniz dahi mağazada yanlış renk seçme ihtimaliniz çok yüksek. O yüzden mağazada size en yakın gelen rengi yüzünüze uygulayıp mağazadan çıkıp gün ışığında da incelemenizi tavsiye ederim. Hatta imkanınız varsa küçük bir kaba testerdan birkaç pompa alıp evde birkaç defa denerseniz daha isabetli bir seçim yapma şansınız artar. Herkesin beğenisi ve cilt tipi farklıdır, herkesin seveceği fondöten de farklıdır. Benim kişisel favorim tartışmasız Giorgio Armani. Doğal görünümleri, kapatıcılıkları, kalıcılıkları ve hatta cilt bakımı yapan içerikleriyle harika fondötenler, ne zaman sürsem ertesi gün daha güzel bir ciltle uyanıyorum kesinlikle şans vermeniz gerektiğini düşünüyorum. Fiyatları da öyle çok uçuk değil, hatta birçok high-end markadan daha uygun. Uygun fiyatlı olarak da L'oreal'in fondötenlerini önerebilirim. Ama size en önemli tavsiyem şu olacaktır, özellikle fondötende ucuza kaçmayıp iyi bir ürüne yatırım yapmanız her açıdan daha güzel sonuç verir, diğer makyaj ürünlerinde uygun fiyatlı çok güzel ürünler olsa da fondötende daha yüksek fiyatlı markalar farkını ortaya koyuyor. Ucuz ürünlerdeki kalitesiz içerikler cildinizde sivilce oluşumuna, daha erken yaşlanmaya bile neden olabilir.

4-Uygulama yöntemi


Fondöteninizi uygulamak için birçok yöntem var. Fırça, sünger ya da basitçe parmaklarınızla bile uygulayabilirsiniz. Parmaklarınızla sürerken krem sürer gibi dairesel değil de burnunuzdan dış kısımlara doğru tek yönlü hareketlerle sürerseniz daha iyi sonuç alırsınız. Fondöten fırçaları çok değişik şekillerde olabiliyor, ürüne göre performansları da değişebiliyor deneye deneye bulunuyor en güzeli işte:) Bu yeni çıkan sık kıllı oval fırçalar çok ilginç görünüyor, başarılı uygulama yaptığını duydum merak ediyorum her an denemek için alabilirim:)
Ben genelde fondöteni parmaklarımla uygulayıp yayıyordum daha doğal bir sonuç verdiği için, ama Beauty Blender aldığımdan beri hep onunla uyguluyorum, benim için muhteşem sonucu bir tek o veriyor. Fondötenin kapatıcılığını azaltmadan sürmek isteyenler içinse Real Techiques Expert Face fırçayı tavsiye edebilirim.



5-Sabitleme


Gelelim son aşamaya, harika bir şekilde sürdüğümüz fondöten bütün gün yerinden kıpırdamasın diye sabitlemeye. Özellikle yağlı ciltler yağ kontrolü de yapan pudralarla sabitlemezse makyaj gün içinde parlayıp parça parça görünebilir. Kuru ciltlerin pudrayla arası pek iyi değildir ama onlara göre olan pudra çeşitleri de var, ayrıca sabitleme spreyleri her cilt tipi için iyi iş görür. Pudralar toz ya da compact formda, renkli ya da şeffaf olabilir. Genelde toz pudralar daha ince yapılı olduğu için benim tercihim makyajımı ten rengimde toz pudrayla sabitlemek. Yeni keşfettiğim ve kısa sürede favorim olan pudrayı size önermezsem olmaz: Ysl Souffle D'eclat! Cildi pamuk gibi yapan, hiç pudra varmış gibi durmayan, gün boyu yağlandırmayan, yumuşacık aydınlık bir görünüm veren harika bir pudra! Çok seviyorum, bundan sonra başka bir pudra beni tatmin eder mi bilmiyorum. Uygun fiyatlı olarak da Essence'ın compact transparan pudrasını öneririm onu da çok severek kullanıyorum. Sabitlemenin bir başka yolu olan spreyler için Urban Decay'e göz atabilirsiniz.

                                        

Sonuna kadar okuduysanız çok teşekkür ederim, benim kusursuz ten makyajı için naçizane tavsiyelerim bu şekildeydi umarım faydalı olmuştur:) Sevgiler

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder